De wereldwijde gaming markt

05-10-2017 11:55

Onlangs publiceerde Technavio een rapport met de titel 'Global Gaming Market 2017-2021' waarin de wereldwijde gaming markt uitgebreid werd geanalyseerd. Hierin werd geconcludeerd dat de internationale gaming markt tot en met 2021 gemiddeld met 8 procent per jaar zal groeien. Vooral door de opkomst van de digitale gaming platforms, zoals e-sport en online gaming toernooien, wordt de groei van dit marktsegment gegarandeerd. De razendsnelle ontwikkeling en miniaturisatie van technologieën staat borg voor een groeiend gebruik van mobiele apparaten waardoor het mobiele gaming platform een enorme groei tegemoet kan zien.

 

 

Marktsegmenten:

De wereldwijde gaming markt wordt vooral met een marktaandeel van bijna 40 procent gedomineerd door het mobiele gamen op de smartphone en de tablet. Met een marktaandeel van 28 procent is de markt voor TV consoles een goede tweede. Deze markt wordt op de voet gevolgd door het gamen op de PC met een marktaandeel van 26 procent. Andere markten die de gaming markt compleet maken zijn 'Casual gaming' met een marktaandeel van 5 procent en 'handheld gaming' met een marktaandeel van 1 procent.

 

Geografische Marktsegmenten:

De wereldwijde gaming markt werd in 2016 gedomineerd door de Aziatische regio die goed is voor een omzet van 39.6 miljard Euro. Noord Amerika (Canada, Mexico en de Verenigde Staten) zijn goed voor een marktaandeel van 21.6 miljard Euro. Europa is met 18.7 miljard Euro de derde markt in de wereld. Het Midden-Oosten en Afrika zijn samen goed voor een omzet van 1.2 miljard en Zuid Amerika is goed voor een omzet van 3.5 miljard Euro.

 

TV Consoles:

Door de betere kijkervaring in vergelijking met de andere segmenten zijn de TV consoles zijn over de gehele wereld zeer populair. In deze markt is Nintendo (Wii, Wii U en de Switch) met een marktaandeel van 48 procent de marktleider. Sony, met de Playstation 3 en 4, is met een marktaandeel van 40 procent een goede tweede. Microsoft, met de Xbox 360 en de Xbox One, is goed voor een marktaandeel van een kleine 10 procent. Het resterende marktaandeel van 2 procent wordt ingevuld door een bonte verzameling aan consoles. De opkomst van de e-sportmarkt blijkt een belangrijke factor te zijn in de groei van dit segment.

 

Mobiele gaming:

Door de hoge penetratie van de smartphones in de wereldmarket is mobiele gaming het snelst groeiende segment. De wereldwijde penetratie van smartphones (39 procent in 2017) is hoger dan die van de andere gaming platforms. Vooral omdat dit gaming platform door zijn handzame en mobiele karakter altijd bereikbaar is, is de groei van dit segment uitzonderlijk. Smartphone bieden tegenwoordig een scherm van 5 inch (12.7 cm) of groter, snellere processors en slimme 3D technieken waardoor het mobiele gaming op de smartphone meer beleving geeft.

 

Computer gaming:

Het spelen van games op de computer is een betrekkelijk stabiele markt omdat er geen speciale videoconsoles nodig zijn. Computers bieden superieure controle door de combinatie van muis- en toetsenbordinterfaces en de hardware technologie die een hoge verwerkingssnelheden garanderen. Computerspellen bieden multi-display mogelijkheden, krachtige grafische ondersteuning, grafische versterkers (3D) en mechanische ondersteuning waardoor gebruikers naar dit segment gaan.

Weetjes

Gratis games voor jouw iPhone

27-08-2017 21:53
De afgelopen week was eigenlijk een saaie week in de App Store van Apple. Natuurlijk worden er dagelijks nieuwe apps gelanceerd. Alleen deze week was het een beetje magertjes. Toch vonden wij enkele amusante spellen voor de iPhone waarmee je de stille uurtjes gemakkelijk kunt doorkomen. Het spel...

Aldi stort zich op de online verkoop van games

22-08-2017 13:54
Na het online streamen van muziek en de verkoop van e-books wil de supermarktgigant Aldi zich nu gaan richten op de verkoop van online games. Vanaf vandaag (22 augustus) kan men online bij Aldilife.com terecht voor de aanschaf van games voor de PC, Mac, Nintendo Switch, Playstation 4 en Xbox...

De Nederlandse online gokmarkt

19-08-2017 17:25
Onlangs publiceerde de Financial Times een onderzoek waarin werd aangegeven hoe de Britse en Ierse gokbedrijven de wereldwijde online gokmarkt domineren. Ten opzichte andere Europese landen waar een strikte regulering wordt gehandhaafd hebben de bedrijven, die gevestigd zijn in het Verenigd...

Levensbedreigende Online Games

16-08-2017 23:30
De Blue Whale Challenge is een online spel waarbij, volgens de Russische ontwikkelaars, kinderen leren omgaan met peer druk. De realiteit is echter totaal anders. In het spel krijgt de gebruikers een reeks taken toegewezen die binnen een periode van 50 dagen afgewerkt moeten worden. Bij de laatste...

Fidget Spinner

21-07-2017 16:36
De rage van fidget spinner is al een tijdje bezig in ons land: het apparaatje zoeft, draait en je kan er trucs mee doen. Het helpt de concentratie van kinderen met bijvoorbeeld ADHD te verhogen, maar of dat daadwerkelijk zo is nu iedereen op school ermee rondloopt, is nog maar de vraag. Het draagt...

BAMZAAIEN

26-06-2017 13:36
Het Bamzaaien komt van de legendes Kooten & de Bie Het spel is vrij makkelijk (niet voor de Bie) en wij nemen de regels graag even met je door.   Spelers: 2-10 Benodigheden: 3 lucifers per persoon, of andere kleine attributen (bierdorpjes bv) Je verdeeld 3 lucifers over elke speler. In...

Simpele balspellen voor in de buitenlucht!

21-06-2017 15:43
Simpele spellen voor in de buitenlucht Soms is het even zoeken welke balspellen leuk zijn om te doen in de buitenlucht. Het dienen spellen te zijn die makkelijk en laagdrempelig te spelen zijn met alleen een bal. Wij zetten onze twee favoriete spellen onder een rijtje en leggen de spelregels uit....

Een vrouwelijk Laura Croft

20-06-2017 20:04
De grote borsten van Lara Croft in het spel Tomb Raider zijn ontstaan door een fout van een programmeur. De verschillende programmeurs vonden namelijk dat Laura Croft een meer vrouwelijke uitstraling moest hebben. Echter toen een programmeur de borsten wilde vergoten toetste hij per ongeluk 150% in...

De stem van Marlon Brando

20-06-2017 20:03
Tot kort voor zijn dood heeft Marlon Brando werkelijk honderden audiobestanden met zijn stemgeluid aangemaakt voor het spel The Godfather. Echter door zijn slechte gezondheid bleek het merendeel van de audiobestanden alleen maar gemompel te bevatten waardoor deze bestanden niet te gebruiken waren.

Een levensechte Super Mario

20-06-2017 20:02
Het spel Super Mario Bros. is het eerste spel dat verfilmd werd. In 1986 werd een tekenfilm in Japan gelanceerd en in 1993 werd een actiefilm gelanceerd met Dennis Hopper in de hoofdrol.
1 | 2 >>