De wereldwijde gaming markt

Onlangs publiceerde Technavio een rapport met de titel ‘Global Gaming Market 2017-2021′ waarin de wereldwijde gaming markt uitgebreid werd geanalyseerd. Hierin werd geconcludeerd dat de internationale gaming markt tot en met 2021 gemiddeld met 8 procent per jaar zal groeien. Vooral door de opkomst van de digitale gaming platforms, zoals e-sport en online gaming toernooien, wordt de groei van dit marktsegment gegarandeerd. De razendsnelle ontwikkeling en miniaturisatie van technologieën staat borg voor een groeiend gebruik van mobiele apparaten waardoor het mobiele gaming platform een enorme groei tegemoet kan zien.

Marktsegmenten:

De wereldwijde gaming markt wordt vooral met een marktaandeel van bijna 40 procent gedomineerd door het mobiele gamen op de smartphone en de tablet. Met een marktaandeel van 28 procent is de markt voor TV consoles een goede tweede. Deze markt wordt op de voet gevolgd door het gamen op de PC met een marktaandeel van 26 procent. Andere markten die de gaming markt compleet maken zijn ‘Casual gaming’ met een marktaandeel van 5 procent en ‘handheld gaming’ met een marktaandeel van 1 procent.

Geografische Marktsegmenten:

De wereldwijde gaming markt werd in 2016 gedomineerd door de Aziatische regio die goed is voor een omzet van 39.6 miljard Euro. Noord Amerika (Canada, Mexico en de Verenigde Staten) zijn goed voor een marktaandeel van 21.6 miljard Euro. Europa is met 18.7 miljard Euro de derde markt in de wereld. Het Midden-Oosten en Afrika zijn samen goed voor een omzet van 1.2 miljard en Zuid Amerika is goed voor een omzet van 3.5 miljard Euro.

TV Consoles:

Door de betere kijkervaring in vergelijking met de andere segmenten zijn de TV consoles zijn over de gehele wereld zeer populair. In deze markt is Nintendo (Wii, Wii U en de Switch) met een marktaandeel van 48 procent de marktleider. Sony, met de Playstation 3 en 4, is met een marktaandeel van 40 procent een goede tweede. Microsoft, met de Xbox 360 en de Xbox One, is goed voor een marktaandeel van een kleine 10 procent. Het resterende marktaandeel van 2 procent wordt ingevuld door een bonte verzameling aan consoles. De opkomst van de e-sportmarkt blijkt een belangrijke factor te zijn in de groei van dit segment.

Mobiele gaming:

Door de hoge penetratie van de smartphones in de wereldmarket is mobiele gaming het snelst groeiende segment. De wereldwijde penetratie van smartphones (39 procent in 2017) is hoger dan die van de andere gaming platforms. Vooral omdat dit gaming platform door zijn handzame en mobiele karakter altijd bereikbaar is, is de groei van dit segment uitzonderlijk. Smartphone bieden tegenwoordig een scherm van 5 inch (12.7 cm) of groter, snellere processors en slimme 3D technieken waardoor het mobiele gaming op de smartphone meer beleving geeft.

Computer gaming:

Het spelen van games op de computer is een betrekkelijk stabiele markt omdat er geen speciale videoconsoles nodig zijn. Computers bieden superieure controle door de combinatie van muis- en toetsenbordinterfaces en de hardware technologie die een hoge verwerkingssnelheden garanderen. Computerspellen bieden multi-display mogelijkheden, krachtige grafische ondersteuning, grafische versterkers (3D) en mechanische ondersteuning waardoor gebruikers naar dit segment gaan.

Onlangs publiceerde Technavio een rapport met de titel 'Global Gaming Market 2017-2021' waarin de wereldwijde gaming markt uitgebreid werd geanalyseerd. Hierin werd geconcludeerd dat de internationale gaming markt tot en met 2021 gemiddeld met 8 procent per jaar zal groeien. Vooral door de opkomst van de digitale gaming platforms, zoals e-sport en online gaming toernooien, wordt de groei van dit marktsegment gegarandeerd. De razendsnelle ontwikkeling en miniaturisatie van technologieën staat borg voor een groeiend gebruik van mobiele apparaten waardoor het mobiele gaming platform een enorme groei tegemoet kan zien. Marktsegmenten: De wereldwijde gaming markt wordt vooral met een marktaandeel van…
Recensieoverzicht

Blog feitjes:

Omdat je op de computer ook virtuele consoles kan gebruiken, kan je op de computer alle spelletjes spelen. - 86%
Game Consoles zoals de Xbox en Playstation worden ook gebruikt als onderdeel van het home entertainment systeem. - 78%
Ondanks de vooruitgang in de game console technologie, blijft de computer nog steeds het sterkst. - 86%

83%

Speluitleg.com

Recensieoverzicht

Beoordeling: 4.26 ( 6 stemmen)

Geen Opmerkingen

Leave a Reply

Nieuwsbrief

Abonneer u op onze nieuwsbrief: We geven namelijk onder onze nieuwsbrief aanmeldingen een nieuwe ‘Apple iPad 128 GB Wifi Space Gray’ weg!

Pol

Ik speel het liefst…

Totaal aantal stemmen: 555.

Log in

Forgot password?

Already registered? Log in


Register

Forgot password?